"Äääitiii,mä haluan puuroa!Äiti herää,mä haluan kattoa ti-ti nallea!Ääääiiitiii nouse ylös nyt!Äiti mua pissattaa!Mä haluan mannapuuroaaaa!Äääiitiii!" Tälläisen ihanan herätyksen mä sain tänä aamuna,tietenkin vielä oikein vinkuvalla ja marisevalla äänellä.Kuulosti samalta kun hyttynen inisis korvan vieressä tai jos kissalta olis jääny häntä oven väliin.Ei varmaan tarvi edes kertoa,että nousin sängystä kuin myrskyn merkki.Aamukahvini sain juoda vasta kun se hiton puuro oli ton nokan edessä,ei hyvä juttu.Ja huomasitteko,kertaakaan ei puhuttu isille tuossa aloituksessa?Näin se aina menee,isi saa kyllä nukkua mutta äiti on pakko saada ylös.Perkele.Joskus kysyin tenavalta että miksei se herätä isäänsä välillä,neiti vastas hyvinkin kuvaavasti "shh! isillä on unirauha!" Mulla on unirauha jos oon ollut viihteellä,melko usein se unirauha on olematon ellei noi lähde kotoa johonkin että mä saan nukkua rauhassa.Kyllä sitä vaan ikävöikin sitä aikaa kun toi oli ihan pieni vauva ja sen sai maidolla tyrmättyä uneen ja sai itekkin nukkua kymmeneen tai yhteentoista.Tai sitä kun meillä oli vielä tutti käytössä,se on niin ihana äänenvaimennin.

Mä kuulun siihen äitilajiin,jotka menee useimmiten sieltä mistä aita on matalin.Vielä parempi jos aidassa on iso reikä,ei tarvi kumartua ja konttia.Olen siis laiska ja mukavuudenhaluinen.Mikä on sitten The Superäiti? Se on äiti,joka tietenkin ensinnäkin imettää lastaan ainakin vuoden ikäiseksi,käyttää kestovaippoja ja tekee lapselle kaikki ruuat itse.Soseet on helppo tehdä ja niitä superäiti väsääkin pakkaseen kunnon satsin.Superäiti pitää ittensä oikein hyvässä kunnossa ja aina kun poistuu kotoa,on meikit naamassa ja ja hiukset ojennuksessa.Superäiti pitää myös kotinsa priimakunnossa ja vieraille tarjoillaan aina jotain itseleivottua,ei mitään pakastealtaan tuotoksia.Miestä odottaa työpäivän jälkeen neljän lajin päivällinen ja valmiiksi avattu kaljapullo.Superäiti pitää siis myös miehensä tyytyväisenä,raskaan työpäivän jälkeen mies ansaitsee kyllä sen kaljan.Superäiti omistautuu lapsilleen 24/7 ja onkin kotona lasten kanssa niin kauan kun vaan mahdollista ja keksii joka päivälle jotain opettavaa tekemistä pikkupilteille.Superäiti ulkoilee joka päivä lapsiensa kanssa pari tuntia ainakin.Superäiti ei suutu lapsille koskaan,lapset on silti hyvin kasvatettuja-ja osaavat käyttäytyä joka paikassa.Superäidin lapset ja äiti itse pukeutuvat tyylikkäisiin vaatteisiin,superäidit eivät käytä kirpputorien vaatteita.Ja superäiti tekee kaiken tämän hymyillen ja valittamatta,elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.

Huh,mulle iski aivan hiki ja järkyttävä väsy kun edes kirjoitin tuota,melkein pitäis mennä hetkeksi lepäämään.Eli ei,musta ei tulisi superäitiä vaikka mitä tekisin.Melkein joka kohdassa kosahtaa tuo homma,eli pysyn mieluummin tämmöisenä kuin mitä nyt olen ja etsin ne reiät aidasta.

Nyt toi pentu sitten vinkuu tekemään sen kanssa palapeliä,voi anna mun elää rauhassa nyt edes hetken!Superäiti olisi jo juossut apuun,eihän lapsen pidä joutua äitiä odottamaan. Pakko se kai on mennä tonne lattialle,ei tota ulinaa jaksa kuunnella kovin kauaa.

Mulla on tänään vapaailta ja taatusti ansaittu sellainen.Meille äideille pitäisi maksaa kunnon palkkaa tästä hommasta ja kunnon bonuksien kera,äidin työ kun on melko vähän arvostettua puuhaa kaiken kaikkiaan.