Moikka tädit ja sedät!

Täällä kirjottelee hetki sitten 2vuotta täyttänyt söpöläinen,voitte kutsua mua vaikka Prinsessaksi.
Äiti luki jonkun pikkuvauvan päiväkirjaa ja päätti että munkin pitää kirjottaa koska oon jo näin iso tyttö.
Mä oon siis Prinsessa ja täytin tossa joku aika 2 vuotta.Mä oonkin niin nälli tyttö ja tiedän ton siksi koska osaan näyttää kahta sormea kun mun ikää kysytään. Mä osaan myös laskea kymmeneen,koska oon tosiaan aika nero.
 
Mä käyn päivisin semmosessa paikassa mitä kutsutaan päiväkodiksi. Siellä on tosi kivaa ja mulla on paljon kavereita,nyt oon yhen kaverin kanssa ruvennu myös vähän riitelemään koska se on välillä tyhmä. Mä muistan kaikkien lasten ja hoitotätien nimet,opin ne ihan parissa viikossa. Mä oon oppinu puhumaan tosi nopeasti kun siellä alotin,nyt osaankin puhua jo monen sanan lauseita. Mun suu käy koko ajan ja oon ihan äitiini tullu,sekään ei osaa olla oikeen hiljaa. Äitiä mun puhuminen välillä vähän ärsyttääkin,koska se työkseen juttelee ihmisten kanssa ja kuuntelee niitä ja sen mielestä olis kivaa kotona olla ihan rauhassa ja hiljaa?! Mutta mun suutahan ei kovin nopeasti tukita,mä oon oikea räpätäti ja höpisen koko ajan jotain.
Äiti käy töissä että me saadaan rahaa ja isi käy koulussa mustalla autollaan. Mun ja äidin auto on vihreä,mä tiedän senkin koska opettelen värejä ahkerasti. Mun lempiväri taitaa olla oranssi ja punainen.
 
Mä oon aika vekkuli tyttö ja tosi reipas. Mä tiedän justiin ne nappulat mistä painaa että äidin saa suuttumaan ja käytän niitä hyväkseni melkein päivittäin. Sitten tulee paha mieli kun äiti suuttuu oikeasti mulle ja ärähtää,mutta ei se haittaa koska se pyytää anteeksi ja sitten halaillaan kovasti. Mä osaan myös pyytää anteeksi ja tosi vakuuttavasti osaankin,mä mutristan alahuulenkin rullalle ja halaan äitiä jos vaikka heitän sitä jollain lelulla ja siihen sattuu.

Mun äiti on aika hassu,se sanoo ite että se taitaa olla kontrollifriikki (olipas vaikea sana!) ja muutenkin tärähtänyt. Mä oon kyllä ihan samaa mieltä,äiti ei tykkää jos asiat ei mee niinku se haluais. Välillä se meinaa hermostua kun mä syön ja sotken niin tuhottomasti (pakkohan sitä on kokeilla miten ruoka lentää tai miten se sopii mun hiuksiin,tai että syökö koira ihan kaiken mitä mä sille tiputan!) tai jos mä venkoilen ja juoksen sitä karkuun kun pitäis vaikka vaippa vaihtaa tai pukea. Äiti ei taho ymmärtää että tossa nyt on ideana saada se liikkeelle,ettei sen pyllyn kuva jää pian sohvaan! Äiti ei myöskään tykkää heräillä yöllä jos mä huikin sängystä ja aamuisin se on usein tooooosi kiukkunen ennenku se saa kahvia. Äiti on myös melkonen natsi aina välillä ja ihan tyhmä koska ei anna mun tehdä kaikkea niinku mä haluaisin! Typerät säännöt ja rangaistukset,joo-o se rankaisee mua jos en tottele sitä muutaman kerran kun se ensin varottaa!
 
Niin joo,onhan mulla isikin. Ihana isi,se ei oikeastaan koskaan hermostu mulle.(toisin ku äiti!!!) Isi leikkii mun kanssa kuurupiiloa,hippaa ja sen kanssa mä teen aina ilmakuperkeikkoja. Äiti ei tykkää että mä oon sellasen jutun isin kanssa opetellu,mutta se onkin nipottaja eikä tajua että se on hauskaa. Isi on aina yhtä innostunu mun jutuista tietenkin,oli kyse sitten kakasta pottaan,uudesta tarrasta tai hienosta kampauksesta.Aina isi ihailee ja sanoo mua nätiksi ja niinhän mä oonkin.
Isin mä oon kiertäny pikkurillini ympärille jo laitoksella. Isi ei tykkää pahoittaa mun mieltä turhan tiukoilla säännöillä (niinku äiti!!!),mutta kyllä sekin tarvittaessa osaa pitää kuria yllä.
Isi tykkää pelata pokeria ja mustakin tulee varmaan ammattilainen viimeistään viiden vuoden iässä. Isi käy myös mun mummin luona kuntoilemassa mun sedän kanssa,ne on tosi vahvoja ja nostaa tosi painavia puntteja siellä. Äiti vois ottaa vähän mallia isistä ja keksiä jotain muitakin harrastuksia kuin syöminen ja koneella istuminen.
 
ja hei,meillä on myös koira! Se on valkoinen ja se on tosi söpö. Mä kovasti yritän saada sitä tottelemaan mutta ei se vielä mua tottele vaikka miten tomerasti komennan. Sen kanssa on tosi kivaa leikkiä ja käydä koirapuistossa. Mä oon nyt yhtäkkiä myös oppinu tiputtamaan sille lattialle semmoset ruuat mistä en tykkää,se kyllä syö ihan kaiken. Joskus me sitten tapellaankin,jos multa tipahtaakin jotain hyvää ruokaa lattialle ja se syö sen,tai jos se varastaa mun sukan ja vie omaan koppaansa. Välillä mä ängen väkisin sinne sen sänkyyn kun se makoilee siellä,eikä se tykkää yhtään.Höh.Joskus mä oon sitä vähän läpsäissyt ja kiskonut hännästä,mutta äiti suuttu niin lujaa etten enää viitti sitä kiusata.
 
Mä oon kuulkaas aika ahkera tyttö myös kotona,mä autan äitiä ja isiä melkein kaikessa. Mä osaan tyhjätä ja täyttää astianpesukoneen ja pyykkikoneen (ja mun homma on laittaa ne aina päälle),vien omat vaatteet omaan kaappini pyykkinarulta,autan kauppakassien purkamisessa ja tietty siivoamisessa. Imurointi on kamalaa ja sitä mä pelkään,mutta mä saan aina mopin millä pesen lattioita ja pölyrätin millä pyyhin sitten pölyt.Äiti sanookin mua aina ahkeraksi pikku apulaiseksi ja se on aika kivasti sanottu,mä tykkään kun mua kehutaan.
Tämmönen neiti mä oon ja olisin kertonu vaikka mitä vielä,mutta äiti hoputtaa mua että se pääsis ite koneelle.
Äiti lupas laittaa tähän meidän uuden lempibiisin linkin,jammataan tätä monta kertaa päivässä.

Heippa!
*Prinsessa*